Ukrajna mellett állunk

Törölt a járat?

Nyújtson be maximum 600 euróig terjedő követelést törölt járatával kapcsolatban!

Mi az a járattörlés?

A járat törlésére akkor kerül sor, ha a tervezett járat különböző okok miatt nem valósul meg, például rossz időjárás, műszaki problémák, biztonsági megfontolások vagy repülőtéri sztrájkok miatt.

A járata az EU-ból vagy az EU-ba indult

A járata az EU-ból indult vagy az EU-ba érkezett és uniós légitársaság üzemeltette.

A problémát a légitársaság hibája okozta

Legvégül, Ön csak akkor jogosult kártérítésre, ha a légitársaság felelős a fennakadásért.

Mekkora összegre számíthat fennakadás esetében?

A járatokkal kapcsolatos kártalanítások kibocsátására 250, 400 és 600 eurós összegben kerül sor.

Hogy működik mindez

A Skycopon keresztüli kártérítés igénylése egyszerű háromlépcsős folyamat

  1. 1

    Nyújtsa be igényét

    Percek alatt elvégezhető. Így kiderítheti előzetesen jogosultságát, valamint a kártérítés mértékét.

  2. 2

    Harcolunk jogaiért

    Szakértőink részletesen ellenőrzik jogosultságát, felveszik a kapcsolatot a légitársaságokkal, együtt működik a hatóságokkal és a többi.

  3. 3

    Kártérítés kézhezvétele

    Miután megkaptuk a kártérítést, elutaljuk Önnek a pénzt a díjunk levonását követően. Ha nem nyerünk, nem kell fizetnie.

GYIK

Nem vagyok uniós állampolgár. Számíthatok-e kártalanításra törölt vagy késő légijárat esetén?

Igen. A rendelet az utas állampolgárságától függetlenül az összes olyan utasra vonatkozik, aki az unión belüli bármely repülőtérről indult el, vagy pedig egy az Európai Unióban nyilvántartásba vett repülőgépen érkezett meg az unióba.

Járatomat törölték és a légitársaság azt ajánlotta, hogy átirányít engem egy olyan másik járaton keresztül, amelynek két nappal később kellett volna indulnia. Ez nem felelt meg a terveimnek és új jegyeket vásároltam egy másik légi fuvarozónál. Fogok kapni visszatérítést ezekért az új jegyekért?

A 261/2004/EK rendelet értelmében, ha az utas visszautasítja a légitársaság által felkínált alternatív légijáratot, szállást, vagy ételt és italt, akkor a légitársaság nem köteles megtéríteni azokat a jegyeket, amelyeket az utas maga vásárolt – vagy pedig megtéríteni bármely egyéb olyan költséget, amely az utas részéről merült fel a légitársaság segítségének elutasítása miatt.

Az utas azonban továbbra is élhet kártalanítás iránti igénybejelentéssel és visszatérítést kaphat a töröl repülőút miatt.

Milyen törvény szabályozza a késő vagy törölt repülőutakért járó kártalanítás kifizetését?

A légiutasok jogait és a légitársaságok kötelezettségeit a 261/2004/EK rendelet útján az uniós jog határozza meg. A dokumentum a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályait állapítja meg.

Mekkora kártalanítást várhatok késő vagy törölt légijárat esetén?

Az utazás tervezett távolságától függően 250 eurótól 600 euróig terjedő összegű kártalanítást kaphat.

Milyen esetekben vagyok jogosult a kártalanításnak csupán 50%-ra?

Ha egy utas azt választotta, hogy a törölt járat helyett elfogad egy másik járatot, akkor a légitársaságok maximum 50%-kal csökkenthetik a kártalanítás összegét, de csak abban az esetben ha kevesebb mint 3 óra telt el azon időponttól számítva, amikorra az utasnak meg kellett volna érkeznie célállomására, illetve azon időpont között, amikorra ténylegesen megérkezett oda.

Mennyi ideig tart a kártalanítás visszatérítési folyamat?

A 261/2004/EK rendelet nem határoz meg semmilyen limitet vagy határidőket a folyamatra vonatkozóan. Ezért ez több, vagy kevesebb időt igényelhet az eset összetettsége, az adott légitársaság és a szóban forgó ország belső szabályozása függvényében.

Ha az igénybejelentési folyamat a hatóságok vagy bíróságok elé kerül, akkor az még hosszabb ideig tarthat.

Járata megszakadt?

Késett, törölt vagy túlfoglalt járata miatt akár 600 euró kártérítésre is jogosult lehet!