Általános információ:

Mi az a megzavart járat?

A járat megzavart, és kártérítésre lehet igényt tartani, ha:

  • A járat késik, és több mint 3 óra késéssel érkezett a célállomásra.
  • A járat törlése kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt történt.
  • A légitársaság nem volt hajlandó elvinni Önt, mert a repülőgépen nem voltak szabad helyek.

Honnan tudhatom, hogy jogosult vagyok-e a repülési kártérítésre?

Ön kártérítésre jogosult, ha a járatot a légitársaság hibája megzavarta, és megfelel az Európai Parlament és a Tanács 261/2004 / EK rendeletében leírt feltételeknek.
A legegyszerűbb módja annak, hogy ellenőrizze, hogy kaphat-e kártérítést a légitársaságtól, az az , hogy kitölti a jelentkezési lapot honlapunkon.

Mennyi kártérítésre számíthatok a késésért vagy a törölt járatért?

Attól függően, hogy milyen távolságra tervez utazni, 250-600 eurós kártérítésre számíthat.

Kártérítést kaptam a légitársaságtól ajándékutalvány, készpénz és / vagy járulékos szolgáltatások formájában. Tudok további keresetet benyújtani?

Igen. Általában a légitársaságok által javasolt kártérítés mértéke kevesebb, mint amire Ön a 261/2004 / EK rendelet alapján jogosult. Még ha ajándékutalványt, utazási engedményt vagy a légitársaság által javasolt pénzösszeget stb. is kapott, Ön jogosult a 261/2004 / EK rendelet szerinti további kártérítésre, de ez a kapott kártérítés mértékétől függően csökkenhet.

Ha elfogadott bármilyen kártérítési formát a légitársaságtól, kérjük, értesítsen minket a lehető leggyorsabban, beleértve azokat a dokumentumokat is, amelyeket a kártérítés elfogadásakor aláírt.

Mennyi idővel a megzavart repülést követően leszek kártalanítva?

Sajnos az irányelv szabályai nem nyújtanak univerzális határidőt a követelések benyújtására, és azt az egyes országok saját követelési feltételeire bízza. Például Németországban a követelési időszak 3 év, Luxemburgban – 10, és Belgiumban – csak 1 év.

Mikor nem vagyok jogosult kártérítésre?

Ön nem jogosult kártérítésre, ha a járat megszakadása vis maior miatt vagy olyan okok miatt történt, amelyek nem kapcsolódnak a légitársaság tevékenységéhez. Például:

  • Olyan időjárási körülmények, amelyek nem alkalmasak a repüléshez, természeti katasztrófák (például. az Ejafjadlojokudlio vulkán, amely 2010-ben Izlandon tört ki)
  • Repülőtéri üzemzavarok
  • Terrorizmus vagy katonai akciók
  • Szakszervezeti sztrájk
  • Repülőgép műszaki hibák

A pénzügyi kártérítés csökkenhet, ha elfogadja a légitársaság által javasolt egyéb kártérítési formákat – pl. ajándékkuponokat vagy engedményeket egy másik járatra.

Ha már elfogadta a légitársaság hasonló kártérítési formáit, akkor fontos, hogy tájékoztasson minket erről.

Mely országokra vonatkozik a 261/2004 / EK rendelet?

A szabályozás minden EU-országban érvényes.

Ebben az esetben az EU az EU 28 tagállamát jelenti, valamint ide tartozik Guadeloupe, Guyana, Martinique, Reunion, Mayotte, Saint Martin (Francia Antillák), Azori-szigetek, Madeira, Kanári-szigetek, Izland, Norvégia és Svájc is.

Információk a 261/2004 / EK rendeletről és az utasok jogairól:

Milyen törvény szabályozza a késő vagy törölt járatok kártérítésének kifizetését?

A légi utasok jogait és a légitársaságok kötelezettségeit az EU-s jog 261/2004 / EK rendelete körvonalazza. A dokumentum részletezi a visszautasított beszállás és a járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtott kártérítésre és segítségnyújtásra vonatkozó szabályokat.

Repülésem nem uniós légitársasággal történt. Számíthatok kártérítésre, ha a repülés meghiúsult?

Igen, számíthat kártérítésre, ha a járat az EU területén található bármely repülőtérről indult.

I Egy nem EU-tagországból repültem. Számíthatok kártérítésre, ha a repülés meghiúsult?

Igen. Az EU szabályozás szerint kártérítésre számíthat, de fontos, hogy EU-regisztrált légitársaságokkal utazott.

Ha egy EU-tagországból repült az EU-n kívülre, akkor kártérítést követelhet, ha több mint 3 órával később érte el a célállomást.

Nem EU állampolgár vagyok. Számíthatok kártérítésre a törölt vagy késő járat miatt?

Igen. Az utas állampolgárságától függetlenül a rendelet minden utasra érvényes aki az EU bármely repülőterétől indult vagy az EU-ba érkezett az Európai Unióban bejegyzett légitársasággal.

A jegyet nem közvetlenül a légitársaságtól vettem, hanem ügynökön keresztül. Így is tudok kártérítési igényt benyújtani?

Függetlenül attól, hogy hol és hogyan vásárolta meg jegyét, ha utazni fog / utazott azon a járaton, és van egy jegye, mely az Ön nevére szól- kártérítést követelhet.

A légitársaságokra minden esetben úgy kell tekinteni, hogy felelősek a repülési zavarokért, és az igényeket nekik kell benyújtani.

Valaki más vásárolta meg a jegyet nekem. Kinek kell benyújtania követelést ebben az esetben, és mi a folyamat?

Minden esetben a kedvezményezett az a személy, aki utazott / utaznia kellett. Ezért annak ellenére, hogy a jegyét például az Ön munkáltatója fizette, aki üzleti célból küldte el Önt, vagy a szüleitől kapta a jegyet ajándékba, vagy lottón nyerte – Ön az a személy, aki megtapasztalta a megzavart repülés okozta kellemetlenséget, ezért Önnek kell kitöltenie az igénylőlapot .

Sok ember (családtagok, együtt utazó barátok, stb.) foglalt jegyeket együtt, és az összes név egyetlen foglalási űrlapon szerepel. Melyik személynek kell benyújtania a követelést?

Az űrlap kitöltésekor minden olyan utas nevében kitöltheti a követelést, akinek a jegye az Önével együtt lett foglalva. Minden egyes utasnak meg kell adnia az adatait, és mi elküldjük nekik a kitöltött követeléshez és a dokumentumhoz tartozó linkeket, mely dokumentumokat alá kell írniuk, hogy képviselni tudjuk a jogaikat.

Ezenkívül minden utas választhatja, hogy kitölt egy saját követelést önmagának.

Késett a járatom és lekéstem a csatlakozást. A jelen ügyben a rendelet védi a jogaimat?

Ha a jegyeket egy foglalással vásárolta meg ugyanazon légitársaságtól, és banki átutalással fizetett (más szóval – a csatlakozó járatok azonos hivatkozási számmal vannak ellátva) – Ön kártérítésre jogosult ha a vártnál több mint 3 órával később érkezett el a végső célállomásra.

Ha azonban a jegyeket külön vásárolta meg, és azok eltérő referenciaszámmal rendelkeznek különböző légitársaságoktól, akkor nem tekintik csatlakozó járatnak, és az egyes járatok zavarait külön kell kiértékelni. Ebben az esetben Ön csak akkor jogosult kártérítésre, ha a járatok több mint három órát késtek.

Kaphatok-e a túlfoglalás miatt megtagadott beszállásból eredő kártérítést? Milyen egyéb jogaim vannak?

Ebben az esetben arra számíthat, hogy:

  • Visszakaphatja a jegy teljes árát az eset napjától számított 7 napon belül
  • Kaphat egy jegyet a következő repülőgépre a végső célállomásra, hasonló feltételek mellett
  • Választhat egy későbbi járatot hasonló körülmények között.

Ha azt választja, hogy másik útvonalon utazik, és várnia kell, a légitársaságnak ingyenes étkezést és italokat, két ingyenes hívást, e-mailt vagy ingyenes faxküldési lehetőséget kell biztosítania. Ha egy vagy több éjszakán át kell a járatra várnia – ingyenes szállást kell Önnek biztosítani egy szállodában, beleértve a repülőtérre/ről történő transzfert is.

A járatom több mint 3 órát késett. Milyen egyéb jogaim vannak?

A légitársaságnak ingyenes étkezést és italokat, két ingyenes hívást, e-mail vagy ingyenes faxküldési lehetőséget kell biztosítania. Ha egy vagy több éjszakán át kell a járatra várnia – ingyenes szállást kell Önnek biztosítani egy szállodában, beleértve a repülőtérre/ről történő transzfert is.

Hogyan működik a Skycop:

Mennyi ideig tart a kártérítési folyamat?

Minden – a követelés benyújtásától a kifizetésig – átlagosan körülbelül 8 hétig tart. Ugyanakkor, az ügy összetettségétől, a légitársaságtól és a 261/2004 / EK rendeletet kiegészítő ország belső szabályaitól függően azonban az időtartam kissé eltérhet.

Nyomon követhetem azokat a tevékenységeket, amelyeket a Skycop kártérítési szakemberei megteszek, hogy informálódjak a követelésem előre haladásáról?

Igen. Csak jelentkezzen be a felhasználói fiókjába hogy megtekinthesse az egész folyamatot, ellenőrizze a szükséges hiányzó információkat, és nézze meg a többi fontos információt.

A követelésemet a légitársaság már elutasította. Még mindig használhatom a Skycop szolgáltatásokat?

Ha kárpótlást kért önállóan, de a légitársaságok elutasították, töltse ki kártérítési űrlapunkat, és adja meg a légitársaságtól kapott összes információt – beleértve a követelés visszautasításának okát is.
Ha látjuk, hogy a légitársaságnak nincs oka visszautasítani a követelését, akkor megtesszük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy Ön kártérítést kapjon. És ne feledje: csak akkor fizeti meg a szolgáltatási díjat, ha megkapja a kártérítést.

Tudnak segíteni az elveszett poggyászok kártérítésében?

Jelenleg a Skycop nem támogatja az elveszett poggyász-kártérítéseket, de azt tervezzük, hogy bevonjuk ezt a jövőbeni szolgáltatásainkba.

Mi van akkor, ha a légitársaság nem fizet kártérítést?

Ha a légitársaság nem hajlandó kártérítést fizetni a késő járatokért stb., akkor áttekintjük az összes járattal kapcsolatos anyagát, és értékeljük a járatok megzavarásának okait. Ezután személyesen felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a következő lépéseinket, és hogy szükség esetén jogi lépéseket tegyünk.

Kitöltöttem az igénylőlapot, és azt a választ kaptam, hogy a repülési kártérítési igényem nem lesz teljesítve. Mit tehetek ezután?

Ha benyújtotta az igénylőlapot a rendszerben és azt a választ kapta, hogy nem tudjuk teljesíteni a követelését, akkor valószínűleg a repülési zavar nem felel meg a 261/2004 / EK rendelet kártalanítási jogosultságra vonatkozó meghatározásaival.

Ha úgy gondolja, hogy hiba van a követelésben, javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba velünk e-mailben a [email protected] címen

Kártérítés és adók kifizetése:

Mennyibe kerülnek a Skycop szolgáltatásai?

Ön csak siker esetén fizet nekünk – függetlenül attól, hogy mennyi időt és erőforrást fordítottunk
az ügyére, ha Ön nem kapja meg a kártérítést, akkor nem fizet nekünk semmit. Normál helyzetekben a levonás teljes összege a Skycop 25%-a + kormány által meghatározott hozzáadottérték-adó kombinációja. Ha például Ön a légitársaságtól 250 eurós kártérítési összegben részesül, akkor Ön 174,37 eurót kap kézhez (62,50 euró a szolgáltatásainkra és 13,13 euró kormányzati adóra (ÁFA) megy).

Bírósághoz fordulás esetén a Skycop jutaléka 50%-ra is emelkedhet. Ha ilyen döntést kell hoznunk,
arról előzetesen értesítjük Önt.

Milyen díjakat számít fel a Skycop, ha a légitársaság elutasítja a repülési kártérítési igényemet?

Semmit – nem számolunk fel semmilyen díjat, ha kiderül, hogy az ügyfél nem jogosult kártérítésre.

Hogyan kapom meg a pénzemet a kártérített járathoz?

A pénzt banki átutalással küldjük el. Ehhez szükségünk lesz a személyes számlázási adataira, amelyeket akkor adhat meg, amikor bejelentkezik a fiókjába .

Mennyibe kerül a banki átutalás költsége?

Szabvány szerint a pénzt díjmentesen átutalják a megadott bankszámlára. Azonban nem vagyunk felelősek, és nem fedezzük a bankja által felszámított költségeket vagy adminisztrációs díjakat.

Milyen pénznemben kapom meg a pénzemet?

A pénz a kiválasztott pénznemben a megadott bankszámlára kerül átutalásra. Ha az eurótól eltérő pénznemben szeretné a kártérítést megkapni, valutaváltási díj kerülhet felszámolásra.

Szükséges dokumentumok:

Milyen személyes adatokra van szükségük a kártérítési folyamat elindításához?

A kártérítési kérelem kitöltésénél elektronikusan alá kell írnia a beleegyezési nyilatkozatot. A következő lépésekben kérhetjük az Ön személyi igazolványának másolatát.

Elvesztettem a repülőjegyemet. Van-e mód arra, hogy a követelés folyamatot anélkül is elindítsuk?

Igen. A legfontosabb tudnivalók a járatszám, a repülőjegy foglalási száma, az indulási / érkezési repülőterek és a repülés pontos dátuma. Ezeket a részleteket általában a légitársaság által küldött visszaigazoló e-mailben adják meg.

Azonban még ha a légitársaságok rendelkeznek is az utasokkal kapcsolatos összes információval, nem szívesen hagyják jóvá ezeket a részleteket, és kérhetik a dokumentummal való igazolását annak, hogy valóban Ön volt az utas – a jegy, a beszállókártya vagy egy elektronikus jegy által.

Mi a járat foglalási szám, és hol találhatom?

Ez egy 6 karakterből – betű és szám – álló egyedülálló kombináció, amelyet megtalálhat az e-jegyen vagy a repülőjegy foglalását igazoló dokumentumon.
Ha már nincs meg jegye, kérjük, alaposan ellenőrizze a beérkező leveleit, beleértve a levélszemét mappát is, és keresse az e-maileket, amelyek tartalmazhatják fizetési visszaigazolást, emlékeztetőket az utazás időpontjáról stb. – ezek a levelek gyakran tartalmazzák a foglalási számot is.

Ha a követelés bíróság elé kerül, akkor milyen dokumentumokra van szüksége Önöknek ahhoz, hogy képviselhessenek engem?

Ha a légitársaság szándékosan elutasítja a kártérítési igényt, és bírósághoz kell fordulnunk, szükségünk lesz az aláírt beleegyezésére, hogy képviseljük a jogait.

Minden egyedi eset mindig egy kicsit más, ezért ha további dokumentumokra van szükségünk az Ön érdekeinek képviseletére, személyesen értesítjük Önt.

Egyéb kérdések a kártérítéssel kapcsolatban:

Meg kellett vásárolnom egy jegyet egy másik légitársaságtól, hogy elérjem az úti célomat. Kérhetek kártérítést a többletköltségekért?

A légitársaságnak azonnal meg kell fizetnie minden olyan többletköltséget a vásárlási bizonylatok alapján – hotelek, étkezések vagy jegyek – amelyek szükségesek ahhoz, hogy Ön a lehető leghamarabb eljusson az úticéljához.
Általában az utasoknak nincsenek problémái ezekkel a költségekkel kapcsolatban, de nehezebb megegyezni a 261/2004 / EK rendelet szerinti erkölcsi kompenzációról (kényelmetlenségről). Ezért szakembereink arra összpontosítanak, hogy segítséget nyújtsanak a késedelmes járatok, törlések és túlfoglalások kártérítésével kapcsolatos különleges előnyök megszerzéséhez.

Mely esetekben vagyok jogosult kizárólag 50% kártérítésre?

Ha az utas beleegyezett abba, hogy a törölt járat helyett másik járatot választ, a légitársaságok akár 50%-kal csökkenthetik a kártalanítás összegét, de csak akkor, ha az idő különbség aközött, amikor az utasnak el kellett volna érnie a célállomást, és amikor ténylegesen elérte, kevesebb, mint 3 óra.

A követelést benyújtottam, és a légitársaság felajánlotta a kártérítést. Elfogadjam?

Gyakran előfordul, amikor észreveszik, hogy a kártérítési folyamat az utas nevében folyik, hogy a légitársaság közvetlenül kapcsolatba lép az utassal, és felajánlja az ügy lezárását egy meghatározott összeg megfizetésével.
A légitársaság által kínált összeg jelentősen alacsonyabb lehet, mint amire Ön jogosult, ezért javasoljuk, hogy ne fogadja el azonnal az ajánlatot, és először keresse fel a Skycop tanácsadóját.

A repülési zavar okai nem szerepelnek a GYIK-ben. Kivel tudok kapcsolatba lépni?

Ha nem biztos benne, hogy jogosult kártérítésre, kérjük, töltse ki a követelést a rendszerünkben, vagy írjon nekünk a [email protected] címre, és válaszolunk minden kérdésére.

Késett vagy törölték a járatát?

Küldje el jelentkezését, és a többit bízza ránk.

Igényelje most!