Bár a légiutas piacot védi az európai jog, nevezetesen a 261/2004 számú rendelet, az utóbbi időkben úgy tűnik, hogy elvesztette a piaci játékosokra gyakorolt hatását. Mivel a légitársaságok és az alkalmazottjaik közti folyamatos csetepaték sztrájkokat, illetve végtelen vitákat eredményezett, évente több mint 1,5 millió további EU utas közvetlenül szenved attól, amit még mindig „rendkívüli körülménynek” tekintenek. Azonban van egy vállalat, amely úgy döntött, hogy segíteni fog az utasoknak és véget fog vetni ennek a helytelen gyakorlatnak.

„Az EU jog feljogosít minden olyan utast, akinek 3 órát meghaladó járat késést kell elszenvednie, illetve akinek a járatát az indulás előtt 14 nappal törlik, valamint akiket a légijármű elhagyására kényszerítenek (túlfoglalás miatt)t megelőzően 14 napon belül törlik, 250-600€-s kártérítést a repülőút hosszától függően. Ennek ellenére azonban, ha a repülőút megszakítását olyan körülmény okozza, amely a légitársaság hatókörén kívül van, az utasok üres kézzel távozhatnak, mindennemű járat kártérítés nélkül.

Meglepő módon a mai napig a légitársaságok alkalmazottjainak sztrájkjait, beleértve a pilóták, a járat személyzet és a szakszervezeteik által szervezett sztrájkokat „rendkívüli körülménynek” tekintik, (amelyek kívül esnek a légitársaság felelősségén és hatókörén), ami kizárja azt, hogy a légitársaságok kártérítést fizessenek ki az EC 261/2004 számú rendelete értelmében. Ez még ma is így zajlik annak ellenére, hogy a legtöbb sztrájkot általában előre megtervezik és egyeztetik is a légitársaságokkal, a szakértők tájékoztatása szerint.

Skycop flight compensation

A járat kártérítésekkel foglalkozó vállalat, a Skycop által begyűjtött 2010-2015-re vonatkozó adatok alapján 95 incidens következett be az EU-ban, amely 176 napos sztrájk tevékenységre terjedt ki. Ennek következtében megrázó módon 1,5 millió utas járatát késleltették, eltérítették, sőt még törölték is minden egyes áldott napon, a sztrájk adatok terén Franciaország és Görögország töltötte be a vezető szerepet.

„Ami még ennél is meglepőbb, a kártérítéseknek az az összege, amelyet az utasoknak kapniuk kellett volna, ha a jog az ő oldalukon állt volna. Becsléseink szerint az elmúlt 6 évben az EU szerte bekövetkezett sztrájkok növelték mind a járat törléseket, mind a járat késéseket, és összességében 24 millió perc többlet késést eredményeztek, vagy ha ezt a pénz szempontjából fogalmazzuk meg, 6 milliárd €-s kifizetetlen járat kártérítéseknek felelnek meg,” fedte fel Marius Stonkus, a Skycop ügyvezetője. „Úgy véljük, hogy itt az ideje, hogy a kezünkbe vegyük az ügyeket, és megpróbáljuk a jogot utasbarát joggá tenni ahelyett, hogy a jog a légitársaságokat részesítené előnyben. Jelenleg a petíció elérhető az Avaaz világközösségi petíció platformján, és azt aláírhatja bármelyik utas.”

Amikor a Skycop már össze fog gyűjteni egy jelentős számú aláírást – a petíció el fog jutni az EU törvényhozóihoz, akiknek át kell gondolniuk az EC 261/2004 rendeletet. Amennyiben valaha is átélt légitársaság személyzeti sztrájkjai következtében bekövetkezett járat törléseket, illetve késleltetett járatokat, akkor lehet, hogy Ön is csatlakozni szeretne. A járat kártérítésekkel foglalkozó vállalat összeállított egy petíciót, amely az alábbi címen érhető el és írható alá.

https://secure.avaaz.org/en/petition/European_Commission_president_JeanClaude_Juncker_European_Parliament_pre_Skycopcom_Passengers_caught_up_in_flight_distur/?cQRoRmb.

Egy jelentés, amely feltárja a 2017-ben a legpontatlanabbul működő légitársaságokat
Következő bejegyzés

Egy jelentés, amely feltárja a 2017-ben a legpontatlanabbul működő légitársaságokat