A Lufthansa azt jelentette be, hogy 2017-ben nyeresége meghökkentően 70 %-kal növekedett és elérte a 2,97 milliárd €-t. Miközben a légitársaság eddigi létezésének legjobb évét ünnepli, a vállalatot kritizálják is azért, mert rosszul bánik az utasokkal. A Skycop, a járat kártérítésekkel foglalkozó vállalat szerint, a Lufthansa nyereségének egy nagy részét a légitársaság azon ügyfeleihez kellene átcsoportosítani, akik járat megszakításokat tapasztaltak, akiknek a fuvarozó vállalat akár 1,8 milliárd €-val is tartozhat.

„Mi is gratulálni szeretnénk a Lufthansa-nak sikeréhez, de szeretnénk emlékeztetni a vállalatot arra is, hogy körülbelül 30 millió utasuk a menetrend szerinti időpont után érte el célállomását, és ezek az utasok még mindig várják a járatukkal kapcsolatos kártérítéseiket,” jelentette be a Skycop ügyvezetője, Marius Stonkus. Szerinte a németországi székhelyű fuvarozó vállalat nem fizeti ki az utasainak járó kártérítéseket az esetek több mint 24%-ában, és az EU-n belül a legkevésbé együttműködő légitársaságok közé tartozik, amikor a járatokkal kapcsolatos kártérítésről van szól.

„A Lufthansa híres arról, hogy nem készséges, amikor a megtévesztett utasok kifizetéséről van szó. A tapasztalatunk az, hogy a követelési eljárás több mint 3 hónapig tart átlagosan e légitársaság estében, ami a szokásosnál sokkal hosszabb időtartam.”

Lufthansa’s record profits - Skycop

A vállalatnak rossz a híre az állandó személyzeti sztrájkok miatt is – 3 éves időtartam alatt 14 ilyen sztrájk volt a cégnél. Noha a légitársaság alkalmazottjainak sztrájkjai még mindig „rendkívüli körülmények” kategória alá tartoznak, és nem jogosítják fel az utasokat semmilyen kártérítésre a járatok megszakítása esetében, ez jól szemlélteti, hogy a vállalat hogyan kezeli ügyfeleit.

„Az ilyen jellegű sztrájk gyakoriság csak egyetlen dolgot jelenthet – a Lufthansa éppen annyira törődik utasaival, mint alkalmazottjaival. Azáltal, hogy megtagadja a személyzetétől a jobb munkafeltételeket, a légitársaság az utasok ezreit hagyja ott a reptereken világszerte. Csak gondoljunk az utolsó szeptemberi sztrájkra – több mint 400 ezer utas repülőútját szakították meg. Amennyiben pénzben akarjuk ezt kifejezni, akkor 240 millió olyan €-ról van szó, amelynek a kárt elszenvedettjeinek a zsebeit kellene kitöltenie és nem a vállalatért. Az ilyen jellegű esetek miatt elindítottunk egy petíciót az EU felé, melynek eredményeképpen a légitársaságokat felelőssé lehetne tenni a sztrájkok által okozott járat megszakításokért.”

A petíció célja az, hogy a légitársaság személyzetének sztrájkjait azon okok listájához adják hozzá, mely okok kártérítésre jogosítják fel a légiutasokat. Azonban az utasok még mindig nincsenek tisztában jogaikkal, és nem tudják azt, hogy pontosan mikor is jogosultak kártérítésre. Emiatt az utasok gyakran megelégednek egy kisebb ajándékkal, illetve egy jövőbeli járatra vonatkozó árkedvezménnyel.

„A légiutasok nagy többsége még mindig nem áll neki harcolni jogaikért. Az Eurobarometer adatai szerint az európaiaknak csak 40%-a van tisztában azon jogukkal, hogy követelést nyújthatnak be megszakított járataik esetében, és járat kártérítést kaphatnak maximum 600 € erejéig. Mivel a Lufthansa járatainak több mint 23%-a késve éri el célállomását, az utasai felé fennálló adóssága akár 1,8 milliárd € is lehet,” ismertette M. Stonkus.

A németországi székhelyű Lufthansa Európa egyik legnagyobb járat üzemeltetője, amely több mint 128 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Az OAG pontossági jelentés szerint a légitársaság időben történő teljesítése (OTP) a 2016-2017-es 77,8 %-ról 76,9 %-ra csökkent 2017-2018-ra.

A Skycop reagál a légitársaságok sztrájkjaira: egy kérelem benyújtása folyamatban van az európai jogalkotók felé
Következő bejegyzés

A Skycop reagál a légitársaságok sztrájkjaira: egy kérelem benyújtása folyamatban van az európai jogalkotók felé